پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119617
بازار داغ خريد و فروش کارت عابربانک!
تاریخ انتشار : 1393/09/05 09:08:14
نمایش : 1305
اين روزها بازار خريدوفروش عابربانک و رمزحساب، حسابي داغ است؛ اين روزها کلاهبرداران دندان متقاضيان کار را شمرده‌اند و با وسوسه حقوق ميليوني، براي به دست آوردن حساب بانکي آن‌ها و سوءاستفاده از نام آن‌ها حسابي دندان تيز کرده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «استخدام ويزيتور اينترنتي با حقوق بالاي يک ميليون و پانصد هزار تومان و پورسانت عالي»، «ويزيتوري اينترنتي در خانه با حقوق ثابت بالاي يک ميليون تومان + پورسانت» جمله‌اي که در شرايط فعلي، شنيدنش بسياري از جوانان جوياي کار را وسوسه مي‌کند و پرنده خوش خيال تصوراتشان را به پرواز در‌مي‌آورد؛ جمله‌اي که بسياري از جوانان امروز با شنيدنش، به فکر فرو مي‌روند و از تصوير شمردن هر ماهه حقوق و خريد کفش و لباس تا تصوير خود در قابِ لباسِ سفيدبختيشان را در ذهن مجسم مي‌کنند و با اين روياي شيرين، پاشنه کفش را مي‌کشند و راهي مي‌شوند تا از هفت خان رستم به دست آوردن اين شغل رويايي عبور کنند.

پرکردن رزومه کاري، تحويل عکس و مدارک هويتي و مصاحبه تخصصي، مراحلي هستند که گذشتن از هريک از آن‌ها تصوير محو روياي شيرين حقوق ميليوني و لباس سپيد بختي را در نظر متقاضيان کار، دست‌يافتني‌تر و واضح‌تر ترسيم مي‌کند و تشنگي رسيدن به انتهاي خط و استخدام را برايشان دو چندان؛ آنقدر تشنه‌اند که حتي تک نشانه‌هاي سوال برانگيز اين مراحل نيز نمي‌تواند عطش اين متقاضيان را کم کند. غافل از آنکه بسياري از اين تبليغات فريبنده، يا دروغي شيرين است و يا دامي تلخ؛ اما شيريني و تلخي اين دروغ يا دام به اندازه‌اي نشئه‌آور است که خيالِ وارد شدن خدشه به آن نيز لرزه بر تن و اندام فريب‌خوردگان مي‌اندازد و هرگونه مخالفت با اين تصميمشان و ترسِ از دست دادن اين فرصت، بيش از پيش آن‌ها را به صرافت به دست آوردن اين کار مي‌اندازد.

متاسفانه طعم تلخ و گس اين کابوس زماني در کام اين فريب‌خوردگان مي‌نشيند و روياي شيرينشان را به کابوسي سهمگين بدل مي‌کند که کار مدت‌ها است از کار گذشته و صف طويلي از شکات در پس پرونده‌اي که آن‌ها به عنوان متهم اصلي‌اش شناخته مي‌شوند، به خط شده‌اند؛ رويايي که جبران تصور فريبنده‌اش، واقعيتي تلخ و طولاني را براي اين فريب‌خوردگان به ارمغان آورده و ديگر دست پشت دست کوبيدن و لب به دندان گزيدن نيز چاره‌اي براي اين گره کور نخواهد بود.

سرهنگ محمد مهدي کاکوان با اشاره به چندين پرونده تشکيل شده در پليس فتا و کلاهبرداري و سوءاستفاده از جوانان بي‌تجربه و در عين حال جوياي کار در قالب «استخدام بازارياب‌هاي اينترنتي» مي‌گويد: متاسفانه در ماه‌هاي اخير پرونده‌هاي متعدد و رو به افزايشي تشکيل شده است که در اغلب موارد کلاهبرداران با سوءاستفاده از ساده انگاري متقاضيان شغل، پاي آن‌ها را به پرونده‌هايي باز مي‌کنند که اين افراد کاملاً از آن بي اطلاع بوده و قرباني ندانم کاري و اعتماد بي‌جا به اين افراد مي‌شوند.

بر اساس اين گزارش رئيس پليس فتاي تهران بزرگ افزود: در اين روش کلاهبرداران به بهانه اشتغال و ويزيتوري و بازاريابي در فضاي اينترنتي، متفاضيان کار را به خود جذب مي‌کنند و با طراحي مسيري نسبتاً پيچيده، عطش اين متقاضيان را براي به دست آوردن اين شغل رويايي بيشتر مي‌کنند؛ اين در حالي است که پس از انجام مصاحبه‌هاي تخصصي و اخذ رزومه کاري و مشخصات کامل، به اين متقاضيان اعلام مي‌کنند که از مراحل جذب سربلند بيرون آمده‌اند و تنها بايد يک حساب بانکي باز کرده و شماره حساب و رمز اينترنتي آن را در اختيار مديران اين شرکت قرار دهند تا علاوه بر واريز حقوقشان به اين حساب، از آن به عنوان حساب کاري براي واريز وجوه مشتريان و برداشت از اين حساب توسط مديريت شرکت و بخش مالي استفاده کنند.

وي گفت: مديران کلاهبردار اين شرکت‌ها پس از اخذ شماره حساب و رمز اينترنتي آن، اقدام به کلاهبرداري و فروش جنس با سوءاستفاده از اين حساب مي‌کنند و پس از مدتي صاحبان حساب که همان متقاضيان کار بودند، با انبوهي از شکات روبرو مي‌شوند که مبالغي را به اين حساب واريز کرده‌اند ولي مورد کلاهبرداري قرار گرفته‌اند.

کاکوان با اشاره به يکي از اين پرونده‌ها افزود: چندي پيش دختر جواني با مراجعه به ماموران پليس فتاي پايتخت عنوان کرد که در دام کلاهبرداري مشابهي افتاده و پس از مدتي بعد از استخدام، تعدادي از مردم با شماره تلفن وي تماس گرفته و مدعي شده‌اند که مبالغ هنگفتي را به حساب اين دختر واريز کرده‌اند و خواهان دريافت اجناس خريداري شده خود بودند.

رئيس پليس فتا گفت: پس از اظهارات اين دختر جوان، رسيدگي به اين پرونده در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پليس فتا متوجه شدند که در ۳۸ روزي که از افتتاح اين حساب گذشته است، مبلغ ۴۲ ميليون تومان به حساب اين دختر جوان واريز و از آن خارج شده است. لذا با توجه به حجم شکات، پرونده به صورت ويژه در دست بررسي قرار گرفت و پس از تحقيقات گسترده، پليس موفق به دستگيري ۲ کلاهبردار اصلي در اين پرونده شد.

وي درپايان با هشدار به مردم در خصوص توجه به چنين مواردي و با تاکيد بر اينکه جهل به قانون رافع مسئوليت از افراد نيست، خاطرنشان کرد: متاسفانه مجرمان با استفاده از اين روش و روش‌هاي مشابه، از حساب بانکي افراد مختلف سوءاستفاده کرده و از اين حساب‌ها به عنوان حساب بانکي واسط، براي کلاهبرداري‌هاي خود بهره مي‌برند. لذا بايد تمامي شهروندان هشيار باشند تا به هيچ عنوان رمز کارتي و يا رمز اينترنتي حساب خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

متاسفانه اين روش و بهره‌گيري از روش‌هاي ديگر براي مخفي ماندن نام کلاهبرداران در پس يک حساب بانکي ناشناس باعث شده است تا بازار خريد و فروش کارت بانکي در ميان مجرمان حسابي داغ شود و حتي کار به بازار سياه نيز کشيده شده است و اين روزها شاهديم که معتادان نيز با افتتاح حساب‌هاي بانکي متعدد به نام خود، اقدام به فروش کارت بانکي و رمز حساب به قيمت چندصد هزار تومان مي‌کنند و از اين راه هم عوايدي براي خود و فراهم کردن هزينه اعتيادشان دست و پا مي‌کنند و هم راه براي مجرماني که خواهان مخفي شدن در پس حساب‌هاي بانکي ناشناس هستند باز مي‌کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html